Käytämme sivustolla evästeitä
Jatkamalla tämän sivuston käyttöä hyväksyt käyttöehdot ja evästeiden käytön.

Verkkokaupan sopimusehdot 1.10.2024

Yleistä

Näitä yleisiä sopimusehtoja noudatetaan www.retkielamys.fi tapahtuvaan verkkokaupankäyntiin 1.10.2024 tai sen jälkeen. Ehdot ovat voimassa Suomessa yli 18-vuotiaille yksityisasiakkaille. Ehdot ovat voimassa kaikkiin Retkielämys Oy:n kautta tehtäviin tilauksiin. Asiakas sitoutuu aina tilauksen tehdessään voimassa oleviin sopimusehtoihin.

Yritys

Retkielämys Oy
Ilveskatu 6
11100 Riihimäki

Y-tunnus 3474369-7

Maksaminen

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, eikä kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Visma Paysta: https://www.vismapay.fi

Maksutavat

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla ja maksukorteilla (credit/debit). Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit. Jos sinulle tulee maksamiseen liittyvää kysyttävää, niin olethan yhteydessä suoraan Visma Pay maksupalveluun.

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot

Visma Payments Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16)
Postiosoite: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta

Lahjakortit

Voit käyttää maksuvälineenä myös Retkielämys Oy:n verkkokaupan lahjakorttia. Jos tuote tai palvelu on ostettu lahjakortilla ja joudut palauttamaan ostoksesi niin verkkolahjakortti palautuu käyttöön palautukseen oikeuttavalla summalla.

Toimitus

Toimituskulut kulloisenkin voimassa olevan Postin pakettiautomaatti palveluhinnaston mukaisesti (kg) lisättynä 2 € käsittelykululla / lähetys.

POSTI Pakettiautomaatti 

Tilauksesi toimitetaan lähimpään Postin pakettiautomaattiin. Saat tekstiviestin heti, kun tilaus on noudettavissa.

Nopea tilausten käsittely

  • Olemme nopeita, käsittelemme tilauksesi arkipäivisin saman päivän aikana!
  • Normaali kuljetusaika varastotuotteille 1-3 työpäivää.
  • Toimitukset saapuvat lähimpään Postin pakettiautomaattiin (POSTI Oyj), josta lähetetään saapumisilmoitus ensisijaisesti tekstiviestinä (mikäli ilmoitit matkapuhelinnumerosi tilausta tehdessä).
Hinnat
  • Hinnat sisältävät kulloisenkin voimassa olevan arvonlisäveron (ALV) sekä kierrätysmaksun.
  • Hinnat ovat voimassa toistaiseksi.
Palautus

Tuotteen voi veloituksetta palauttaa vaihtamista (esim. eri koko tai tuote) varten Postin asiakaspalautuksena. Postin palautusnumeron saat asiakaspalvelustamme. (info@retkielamys.fi)

Mikäli haluat palauttaa tuotteen kaupan purkamista varten, voit helposti palauttaa sen Postin asiakaspalautusnumerollamme, jolloin pidätämme tuotteen lopullisesta hyvityksestä 5 € rahtimaksua.

  • Palautettaessa ulkomailta, asiakas vastaa aina itse kyseiseen palautukseen liittyvistä lähetys- ja postituskustannuksista.
  • Palautettavan tuotteen mukana tulee olla lyhyt selvitys palautuksen syystä esim. palautuslomake ja omat yhteystiedot sekä mahdollinen pankkiyhteys hyvitystä varten.
  • Palautusoikeus koskee ainoastaan käyttämättömiä tuotteita omassa alkuperäisessä myyntipakkauksessa.

Tuotteeseen tutustuminen

Verkkokaupasta tilattuun tuotteeseen voi tutustua kuten muissakin kaupoissa eli tuotepaketin voi avata ja käyttöohjeet voidaan lukea tai vastaavasti vaatteita voi sovittaa.

Mikäli tuote on palautettaessa naarmuinen, likainen ja nähtävästi käytetty tai alkuperäisestä toimitussisällöstä puuttuu jotain, kuten alkuperäinen myyntipakkaus, sovelletaan tuotteeseen arvonalennus määrittely (tilaajalta perittävä) ennen sen hyvitystä tai tuote palautetaan tilaajalle.

Palautukset

  • Ostajan tulee aina ensin ilmoittaa palautuksesta 14vrk kuluessa lähetyksen vastaanottamisesta. Palautusta koskeva ilmoitus tulee tehdä sähköpostitse: info@retkielamys.fi
  • Palautus on tehtävä 14 päivän kuluessa palautusilmoituksesta.

Palautusten pakkaaminen

  • Pakkaa tuote samoin kuin se oli pakattu saapuessakin ja käytä esim. toimituksen mukana tulleita pakkausmateriaaleja. Tämä varmistaa palautuksen saapumisen ehjänä perille.
  • Älä tee mitään merkintöjä alkuperäisen myyntipakkauksen pintoihin tai kiinnitä siihen pakettikorttia tai teippiä.
  • Emme valitettavasti voi hyväksyä tuotteen palautusta, mikäli palautettava tuote on ostajan riittämättömän pakkauksen vuoksi hajonnut kuljetuksessa.
  • Palautusoikeus EI koske ns. hygieniatuotteita esim. alusvaatteet ja aluskerrastot.
  • Palautusten suhteen noudatamme voimassa olevaa kuluttajansuojalakia.
Takuu
  • Tuotekohtainen takuu (yleensä 12 kk ellei toisin mainittu) on mainittu kyseisen tuotteen tuote-esittelyn yhteydessä ja se korvaa valmistus- ja materiaalivirheet.
  • Takuuasiat hoidetaan aina asiakaspalvelumme kautta, jolloin tuotteessa esiintyvä mahdollinen vika korjataan kuntoon.
  • Takuuaika alkaa aina siitä päivästä, kun asiakas on vastaanottanut tuotteen.
  • Tuotteen takuuvaihto tai -korjaaminen ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuaikaa.
  • Takuun edellytyksenä on tuotteen tai tarvikkeen käyttäminen valmistajan suositusten ja käyttöohjeiden mukaisesti.
  • Takuu ei ole voimassa, mikäli todetaan, että tuotteen huonontuminen tai rikkoutuminen johtuu tavaran vääränlaisesta käytöstä, normaalista kulumisesta, epänormaalista luonnonilmiöstä, tapaturmasta tai muusta tuotteen väärinkäytöstä.
  • Kuluttajasuojalain mukaisesti ostajan on ilmoitettava virheestä takuunantajalle kohtuullisessa ajassa (2vrk) siitä, kun ostaja havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se.
Kuluttajansuojalaki etämyynnissä

Kun kuluttaja on etämyynnissä vastaanottanut tavaran, hänellä on huolenpitovelvollisuus tavarasta peruuttamisaikana niin kauan, kunnes hän on päättänyt pitää sen.

Jos kuluttaja kuitenkin ottaa tavaran normaaliin käyttöön huolenpitovelvollisuutensa vastaisesti, hän ei menetä peruuttamisoikeuttaan, mutta on sen sijaan velvollinen korvaamaan tavaran arvon alentumisen myyjälle.

Joidenkin tavaroiden kuten esim. vaatteiden, elektroniikan osalta arvo voi alentua hyvin lyhyenkin käytön jälkeen olennaisesti. Jos tavara on sen käyttämisen vuoksi tullut myyntikelvottomaksi, kuluttajan on vastattava tavarasta sen koko arvolla.

Riitojen ratkaisut

Pyrimme aina ratkaisemaan kaikki riitatilanteet neuvottelemalla asiakkaan kanssa. Jos neuvottelua ei saada ratkaistua, ole yhteydessä kuluttajaneuvontaan. Tämän jälkeen voit viedä asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

 Lisätiedot

  • Tuotteet myydään sellaisena kuin ne ovat esitelty verkkosivuillamme.
  • Emme ole vastuussa valmistajien kotisivuilla olevista tiedoista tai niillä esiintyvistä virheistä.
  • Tallennamme ostajan tiedot asiakasrekisteriin takuurekisteriä ja mahdollista asiakasyhteydenpitoa koskien.
  • Emme luovuta emmekä myy asiakastietoja tai sähköpostiosoitteita ulkopuolisille.